Heb jij nog opleidingsbudget van 2024 over? Start nog dit jaar óf zet het in voor 2025! Bekijk het aanbod >

Linda Hovestad

Helpt al bijna 20 jaar organisaties met een authentiek merkverhaal


Effectieve content via storytelling is al bijna 20 jaar Linda's passie. Haar ervaring in marketing en communicatie zet zij dagelijks in om bedrijven te helpen hun merkverhalen op een authentieke en impactvolle manier te vertellen. Altijd met één doel voor ogen: een sterke verbinding tussen merk en publiek creëren. Ook jou leert zij graag hoe je storytelling effectief kunt inzetten voor je marketingstrategie. Tijdens haar trainingen ga je vol nieuwe inzichten en praktische tips aan de slag met jouw eigen verhaal.

Over Linda

Als marketeer vindt Linda het fascinerend hoe krachtige verhalen echt kunnen resoneren bij het publiek. In een wereld die constant verandert, is het essentieel om de juiste manier te vinden om je merk te presenteren. Wat werkt voor jouw merk, en hoe breng je je boodschap op de juiste manier over? In haar trainingen helpt Linda je om deze vragen te beantwoorden en leert ze je hoe je storytelling effectief inzet.

Met haar ruime ervaring in zowel B2B als B2C weet Linda hoe belangrijk het is om content te creëren die niet alleen informeert, maar ook een echte verbinding maakt met je doelgroep. Of het nu gaat om webteksten, social media of merkverhalen, de juiste boodschap op het juiste moment kan je merk enorm versterken. Linda heeft al veel bedrijven geholpen om hun communicatie te verbeteren en hun verhalen krachtiger neer te zetten. Momenteel werkt ze als zelfstandige en geeft ze trainingen voor Edumia.

 

“Verhalen zijn vaak persoonlijk, waarbij het gaat om het maken van keuzes en het vinden van de juiste invalshoek. Het is mooi om te zien hoe deelnemers die keuzes leren maken en hun eigen verhaal kunnen ontwikkelen.” 

 

Wat Linda zo leuk vindt aan het geven van trainingen, is het samen met de deelnemers ontdekken wat de kern van hun verhaal is. Verhalen zijn overal om ons heen te vinden. Met de juiste structuur kun je een krachtig en overtuigend verhaal creëren. In Linda's trainingen gebruikt ze veel praktijkvoorbeelden om te laten zien waarom bepaalde verhalen werken en hoe ze goed opgebouwd zijn. Omdat verhalen vaak persoonlijk zijn, gaat het ook om het maken van keuzes en het vinden van de juiste invalshoek. Het is mooi om te zien hoe deelnemers die keuzes leren maken en hun eigen verhaal kunnen ontwikkelen.

Voor haar is een trainingsdag geslaagd wanneer deelnemers niet alleen geïnspireerd zijn, maar ook met het gevoel vertrekken: "Yes, hier ga ik mee aan de slag!" Het is belangrijk dat ze praktische handvatten hebben gekregen om meteen in de praktijk aan de slag te gaan. Of het nu gaat om schrijven voor social media of voor het web, Linda biedt praktische tools en tips waarmee jij direct kunt beginnen. Zo zorgen we ervoor dat je met een vliegende start verder kunt werken aan jouw verhalen.

Linda geeft deze trainingen

Storytelling


675,- (excl. BTW) 1 dag
  • Verhaalstructuur en elementen
  • Dynamic of emotion
  • Effect van verhalen
  • Zoektocht naar verhalen
  • Turning points en perspectieven
Bekijk training

Schrijven voor social media


675,- (excl. BTW) 1 dag
  • Posten, reageren en engagen
  • Cialdini op social media
  • Belang van algoritme en hashtags
  • Contentkalender
  • Resultaten meten en bijstellen
Bekijk training

Customer journey marketing


675,- (excl. BTW) 1 dag
  • Fasen buyer en user journey
  • Relevante trends/ontwikkelingen
  • Customer journey optekenen
  • Tools en handvatten
  • Analyserenen optimaliseren
Bekijk training

Nieuwsgierig?

Heb je vragen of wil je met een van onze opleidingsadviseurs sparren over een passende opleiding of training? Neem contact met ons op. Dan denken we graag mee!

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van marketingtips, nieuwe trainingen en interessante aanbiedingen? Meld je aan voor onze maandelijkse mailing.