Alex van Holland

Google Analytics, GTM & Looker Studio


Als data gedreven online marketeer is Alex al 12+ jaar gespecialiseerd op het gebied van webanalyse. Zijn expertise zet hij dagelijks in om via Google Tag Manager de betrouwbaarheid van gegevens te vergroten en vanuit daar begrijpelijke rapportages te bouwen met Looker Studio. Altijd met als doel om te werken met én conclusies te trekken op basis van zuivere data. Ook jou leert hij graag de belangrijkste KPI's inzichtelijk te maken vanuit waar je succes kunt behalen.

Over Alex

Als online marketeer is Alex bijzonder te spreken over de meetbaarheid van online interacties. In tegenstelling tot offline media, biedt online marketing de mogelijkheid om precies te zien hoe bezoekers zich gedragen en welke stappen effectief zijn. Tegelijkertijd wordt de meetbaarheid vaak als 'te technisch' gezien en vinden er veel veranderingen in plaats. Waar begin je met het meetbaar maken van je KPI's? En aan welke belangrijke voorwaarden dien je te voldoen? Alex vertaalt in zijn trainingen het technische naar het praktische en neemt jou daar graag in mee.

Aangezien iedere organisatie marketingcampagnes hanteert is het cruciaal voor marketeers om inzicht te hebben in de prestaties, zodat ze verantwoord met hun budgetten kunnen omgaan. Voor Alex is het meetbaar maken van interacties niet slechts een einddoel, maar een middel om waardevolle inzichten te verkrijgen en strategisch te sturen. Hetgeen Alex als freelance online marketeer keer op keer toepast bij organisaties waarvoor hij werkt. Zo werkte hij onder meer voor prominente organisaties als BMW Nederland, Financial Lease en De Hypotheekshop.

 

“Het is cruciaal voor marketeers om inzicht te hebben in de prestaties van hun campagnes, zodat ze verantwoord met hun budgetten kunnen omgaan.” 

 

Wat Alex zo aanspreekt in tools als Google Tag Manager en Looker Studio? Dat alle interacties op een website meetbaar kunnen worden gemaakt. Zo kun je maatwerk dashboards maken die op verschillende niveaus inzicht bieden in de belangrijkste KPI's, waarop iedereen binnen een organisatie effectief kan sturen.

In zijn trainingen maakt hij complex uitziende tools als Google Tag Manager en Looker Studio eenvoudiger. Hij geniet ervan om zijn kennis te delen en anderen te laten zien hoe ze waardevolle inzichten kunnen gebruiken om hun marketingactiviteiten te optimaliseren. Een training is voor hem geslaagd als jij na afloop met veel nieuwe kennis een basis inrichting en dashboard hebt gemaakt voor jouw praktijksituatie. En je daardoor geïnspireerd bent om je hierin nog verder te verdiepen.

Alex geeft deze trainingen

Google Tag Manager


675,- (excl. BTW) 1 dag
  • Account structureren
  • Container opzetten
  • GTM installeren op website
  • Trackingcodes/pixels implementeren
  • Gebeurtenissen meetbaar maken
  • Geavanceerde functionaliteiten
Bekijk training

Looker Studio


675,- (excl. BTW) 1 dag
  • KPI's bepalen voor dashboard
  • Gegevensbronnen koppelen
  • Data via Google Spreadsheets
  • Data visualiseren en vormgeven
  • Geavanceerde functionaliteiten
  • Gegevensbronnen mengen
Bekijk training

Nieuwsgierig?

Heb je vragen of wil je met een van onze opleidingsadviseurs sparren over een passende opleiding of training? Neem dan direct contact met ons op.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwe trainingen, tips en aanbiedingen

Meld je aan voor onze maandelijkse mailing