Sjoerd van den Broek

Google Analytics, conversie optimalisatie en UX


Datagedreven optimalisatie is al 6+ jaar Sjoerds specialisme. Zijn achtergrond in consumentenpsychologie zet hij dagelijks in om praktische inzichten te halen uit Google Analytics en andere tools om websites te verbeteren. Altijd met een duidelijk doel voor ogen: een hoger conversiepercentage en een betere gebruikerservaring. Ook jou leert hij graag om via data kansen te spotten voor je website. Na zijn trainingen ga je met veel praktische optimalisatie-tips naar huis.

Over Sjoerd

Als online marketeer vindt Sjoerd het fascinerend hoeveel manieren er zijn om verbeterpunten te vinden voor een website. Tegelijkertijd kunnen al die verschillende opties overweldigend zijn. Waar begin je met data-analyse en optimalisatie? Wat is echt belangrijk, en wat minder? Daar leert Sjoerd jou in zijn trainingen alles over.

Aangezien bijna elke organisatie een website heeft, is kennis van Google Analytics van onschatbare waarde. Als je deze kennis correct toepast, leveren je investeringen in onder andere je website, SEO en advertenties meer op. Dat merkt Sjoerd keer op keer bij de bedrijven waarvoor hij werkt. Hij werkte jarenlang aan bureauzijde voor allerlei opdrachtgevers. Van hotels tot e-commerce-bedrijven. Momenteel werkt hij bij e-Boekhouden.nl én geeft hij trainingen voor Edumia.

 

“Dankzij tools als Google Analytics kun je altijd meten of je acties het gewenste effect hebben en zo nodig bijsturen. Dat vind ik er zo waardevol aan.” 

 

Wat Sjoerd zo aanspreekt in tools als Google Analytics? Dat het resultaat van je inspanningen meetbaar is. Zo kun je zien of je acties het gewenste effect hebben en waar nodig bijsturen.

In zijn trainingen over Google Analytics maakt hij complex uitziende tools als Google Analytics eenvoudiger. Hij vindt het geweldig om anderen te laten zien hoe ze snel waardevolle inzichten kunnen halen uit Google Analytics om het gedrag van websitebezoekers beter te begrijpen. Een training is voor hem geslaagd als jij na afloop begrijpt hoe je Google Analytics kunt gebruiken om nieuwe kansen te ontdekken. En als je deze tool mede daardoor nog leuk bent gaan vinden ook. 

Sjoerd geeft deze trainingen

GA4 basis


675,- (excl. BTW) 1 dag
  • Account structureren
  • Instellen van filters
  • Conversies meetbaar maken
  • Interface en data interpretatie
  • Basisrapporten analyseren
Bekijk training

GA4 gevorderden


675,- (excl. BTW) 1 dag
  • Geavanceerde inrichting
  • Analysetechnieken
  • Tracking technologieën
  • Aangepaste rapporten
  • Gevorderdenrapporten analyseren
Bekijk training
Meest gekozen

GA4 specialist


1875,- (excl. BTW) 3 dagen
  • Alle 'basis' onderwerpen
  • Alle 'gevorderd' onderwerpen
  • + Extra functionaliteiten
  • + Dashboards maken
  • + Google Analytics 4 examen
Bekijk training

Nieuwsgierig?

Heb je vragen of wil je met een van onze opleidingsadviseurs sparren over een passende opleiding of training? Neem dan direct contact met ons op.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwe trainingen, tips en aanbiedingen

Meld je aan voor onze maandelijkse mailing