Sjoerd van den Broek

Google Analytics 4, conversie optimalisatie en UX


Datagedreven optimalisatie is al 6+ jaar Sjoerds specialisme. Zijn achtergrond in consumentenpsychologie zet hij dagelijks in om praktische inzichten te halen uit Google Analytics 4 en andere tools om websites te verbeteren. Altijd met een duidelijk doel voor ogen: een hoger conversiepercentage en een betere gebruikerservaring. Ook jou leert hij graag om via data kansen te spotten voor je website. Na zijn trainingen ga je met veel praktische optimalisatie-tips naar huis.

Over Sjoerd

Als online marketeer vindt Sjoerd het fascinerend hoeveel manieren er zijn om verbeterpunten te vinden voor een website. Tegelijkertijd kunnen al die verschillende opties overweldigend zijn. Waar begin je met data-analyse en optimalisatie? Wat is echt belangrijk, en wat minder? Daar leert Sjoerd jou in zijn trainingen alles over.

Aangezien bijna elke organisatie een website heeft, is kennis van Google Analytics van onschatbare waarde. Als je deze kennis correct toepast, leveren je investeringen in onder andere je website, SEO en advertenties meer op. Dat merkt Sjoerd keer op keer bij de bedrijven waarvoor hij werkt. Hij werkte jarenlang aan bureauzijde voor allerlei opdrachtgevers. Van hotels tot e-commerce-bedrijven. Momenteel werkt hij bij XXL Nutrition én geeft hij trainingen voor Edumia.

 

“Dankzij tools als Google Analytics kun je altijd meten of je acties het gewenste effect hebben en zo nodig bijsturen. Dat vind ik er zo waardevol aan.” 

 

Wat Sjoerd zo aanspreekt in tools als Google Analytics? Dat het resultaat van je inspanningen meetbaar is. Zo kun je zien of je acties het gewenste effect hebben en waar nodig bijsturen.

In zijn trainingen over Google Analytics 4 maakt hij complex uitziende tools als Google Analytics eenvoudiger. Hij vindt het geweldig om anderen te laten zien hoe ze snel waardevolle inzichten kunnen halen uit Google Analytics om het gedrag van websitebezoekers beter te begrijpen. Een training is voor hem geslaagd als jij na afloop begrijpt hoe je Google Analytics kunt gebruiken om nieuwe kansen te ontdekken. En als je deze tool mede daardoor nog leuk bent gaan vinden ook. 

Sjoerd geeft deze trainingen

Google Analytics 4 Basis


725,- (excl. btw) 1 dag 9,5
  • Voorkennis is niet nodig
  • Uitgebreide introductie tot Google Analytics 4
  • Leer alles over dataverzameling en privacyrichtlijnen (AVG)
  • Leer je account de juiste structuur te geven
  • Leer de interface en belangrijkste data interpreteren
  • Ontdek hoe je vergelijkingen kunt instellen en gebruiken
  • Leer de basis inrichting van Google Analytics 4
Bekijk training

Google Analytics 4 Gevorderd


1325,- (excl. btw) 2 dagen 9,8
  • Voorkennis is nodig
  • Verdiep je in de geavanceerde inrichting die jou nog meer inzicht geeft
  • Leer verkenningsrapporten instellen en analyseren
  • Ontdek de impact van attributiemodellen op advertenties
  • Leer werken met extra functionaliteiten, zoals aangepaste definities en BigQuery
  • Leer dashboards samenstellen met Looker Studio, zodat je visueel aantrekkelijke rapporten kunt creëren
  • Je legt het Google Analytics 4-examen af, zodat je een certificaat kunt behalen
Bekijk training
Meest gekozen

Google Analytics 4 Certified Professional


1975,- (excl. btw) 3 dagen 9,7
  • Voorkennis is niet nodig
  • Leer alles wat je moet weten over Google Analytics 4 om zelf accounts in te richten, analyseren en interpreteren
  • Alle punten van de trainingen ‘Basis’ en ‘Gevorderd’ komen voorbij
  • Je legt het Google Analytics 4-examen af, zodat je een certificaat kunt behalen
  • Je begint bij de basis en kunt na afloop volledig zelfstandig alles uit Google Analytics 4 halen
Bekijk training

Nieuwsgierig?

Heb je vragen of wil je met een van onze opleidingsadviseurs sparren over een passende opleiding of training? Neem contact met ons op. Dan denken we graag mee!

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van marketingtips, nieuwe trainingen en interessante aanbiedingen? Meld je aan voor onze maandelijkse mailing.